Top

valizevesele.ro

M-am decis să împart cu tine una dintre cele mai frumoase experienţe de travel pe care noi am avut-o până în prezent. Anul trecut pe vremea aceasta ne pregăteam bagajele pentru ceea ce avea să devină o vacanţă de neuitat, Thailanda. Pentru noi a fost atunci prima destinaţie exotică în care păşeam. Ţin minte şi acum entuziasmul pe care l-am simţit în ziua plecării şi tristeţea din ziua întoarcerii.

Fresh Coconut – Bangkok
Cum am ajuns în Bangkok

Am avut zborul din Budapesta, din păcate la momentul respectiv nu am găsit nimic cu plecare din Cluj la un preţ rezonabil. Drumul până în Budapesta l-am făcut cu microbuzul, după care ne-am înhămat la un zbor luuuung, cu 2 escale: Budapesta -> Doha -> Chiang Mai -> Bangkok. Pentru mine experienţa unui zbor aşa lung a fost un adevărat test al răbdării.

Am zburat cu Qatar Airways şi ţin minte exact că preţul unui bilet a fost de 450 Euro de persoană, dus-întors.

Cum ne-am organizat

Înainte de toate, trebuie să ştii că pentru a vizita Thailanda ai nevoie de visa. Noi am obţinut-o de aici din ţară cu ajutorul agenţiei de turism Eximtur, ei ne-au ajutat cu toată procedura. Visa turistică se acordă pentru o perioadă de 15 zile, contra cost. De asemenea, poţi obţine visa şi la sosire pe aeroport (Visa on arrival). Când ne-am făcut planul pentru perioada de şedere în Thailanda, am pus deoparte 2 zile pentru Bangkok iar restul pentru zonele de plaje.  Într-un fel, îmi pare rău acum că nu am mai petrecut cel puţin încă o zi aici.

Prima impresie

Primul contact cu Bangkok-ul a fost terminalul Sosiri din Aeroportul Suvarnabhumi. A fost, de altfel, primul moment în care ne-am simţit impresionaţi de ceea ce vedeam. Au mai urmat multe altele ulterior. Mi-a plăcut  cât de multă verdeaţă au pus într-un aeroport, m-am încărcat cu energie şi mi-a prins foarte bine după asemenea zbor.

Aeroportul Suvarnabhumi Bangkok
Piscină rooftop şi mic dejun inclus la super preţ

Mi-am dorit să avem pentru Bangkok un hotel cu piscină. Simţeam că o să ne prindă bine câte o baie în piscină pe căldurile de acolo. Şi chiar aşa a fost! Am stat la Hotel Icon şi am fost foarte mulţumiţi. Hotelul a fost rezervat tot prin intermediul agenţiei Eximtur şi am plătit în jur de 100 Euro pentru cele 2 nopţi cu mic dejun inclus.

Mi s-a părut şi că zona este destul de bună în raport cu obiectivele turistice. Îţi las aici link către hotel. De la aeroport până la cazare am luat un Grab (aplicaţie de mobil, asemănătoare  cu Uber). Preţurile sunt foarte bune, îţi recomand să foloseşti.

Hotel Icon Bangkok
Ce să nu ratezi în Bangkok

Despre obiectivele turistice pe care le poţi vizita aici nu voi dezvălui foarte multe detalii. Ţi le voi enumera pe cele pe care le-am vizitat noi şi impresia cu care am rămas.

• Wat Arun

Unul dintre templele budiste importante din Bangkok, Wat Arun este situat pe malul vestic al râului Chao Phraya. Îţi recomand să-l vizitezi, este o incursiune într-o cultură total diferită de cea Europeană. Ai mare grijă să respecţi cerinţele legate de ţinută şi comportament în templele pe care le vizitezi.

Wat Arun Temple
  • Khaosan Street

O destinaţie emblematică pentru Bangkok. Dacă vrei să experimentezi adevăratul street food thailandez, aici e locul potrivit. Voi dedica un articol separat pentru ceea ce înseamnă mâncare asiatică. Khaosan a fost pentru noi  cea mai faină experienţă, ne-am  oprit la o bere şi am terminat prin a cunoaşte oameni din Germania, Anglia, Coreea, Spania şi a petrece împreună.

Street Food Bangkok
  • Grand Palace

Din păcate nu am putut vizita curtea interioară a Palatului, am ajuns chiar în momentul unei ceremonii dedicate Regelui. Dacă ajungi în Bangkok, fă-ţi timp să îl vizitezi.

Ceremonie în cinstea Regelui, Grand Palace
Tips & Tricks

O vacanţă în Asia e o experienţă care sigur vine la pachet cu multe provocări. De la partea culinară, la felul în care te adaptezi cu clima şi chiar cu felul în care comunici cu localnicii. Iată câteva aspecte de care e bine să ţii cont :

• Orice se poate negocia.
  • Încearcă street food-ul.
  • Bea apă de cocos
  • Zâmbeşte când vorbeşti cu localnicii.
  • Respectă regulile când intri într-un templu
  • Mergi cu tuk-tuk – ul
  • Relaxează-te şi bucură-te de „târâitul şlapilor”
  • Mănâncă la cât mai multe restaurante locale
Fresh Coconut – street food
Ce a însemnat Bangkok pentru noi

Fiecare ţară pe care am vizitat-o a lăsat o urmă în sufletele noastre. La fel a fost şi cu Bangkok-ul. Poate am fost mai impresionaţi decât de obicei, pentru că am întâlnit culturi total diferite faţă de ceea ce cunoşteam până atunci. Nu am întâlnit nicăieri în Europa oameni atât de relaxaţi şi dispuşi să te ajute şi nici atât de multă preţuire faţă de tradiţii şi obiceiuri. Un capitol la care şi noi mai avem de lucrat.

Andreea şi pasiunea ei – Mango shake-ul

Pe de altă parte, să nu îţi imaginezi că în Bangkok sunt numai curcubee ,fluturi şi unicorni. Traficul este groaznic de agitat. Sunt mii de scutere şi Tuk-Tuk –uri  care nu respectă prea mult regulile de circulaţie.  Iar din cauza street food-ului, prin unele locuri mirosul este aproape imposibil de suportat.

Cu toate acestea, dacă ne-ai întreba vreodată dacă vrem să ne întoarcem în Bangkok, răspunsul va fi întotdeauna DA. De fapt, anul viitor vom fi din nou acolo şi suntem la fel de entuziasmaţi ca la prima plecare!

Gânduri bune,

V&A

Comments:

• Cornel

1 decembrie 2019

Pare ireal și totuși e cât se poate de real. Și atunci și acum. Fain de tot.

reply...
  • Bogdan

3 decembrie 2019

Nu a trebuit deloc sa mergeti voi la ambasada pt viza, s au ocupat cei de la agentie de tot?